چه رنگی برای رستوران بکار ببریم

رنگ مناسب برای رستوران چه رنگیه؟

رنگ مناسب برای رستوران

 

راه اندازی رستوران

 

 

آگاهانه یا نا آگاهانه رنگ تاثیر زیادی در زندگی روزمره انسان ها دارند و یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون و دیزاین است که باید توجه ویژه ای به آن کرد زیرا با توجه به این نکات پیامد های مثبت دریافت میکنیم و به این موضوع کمک می کند تا همه چیز همانطور که می خواهیم پیش برود. بعد از راه اندازی رستوران یا راه اندازی فست فود نوبت به انتخاب دکور و رنگش میرسه .امروز قصد داریم تو این مطلب راجع به رنگ مناسب رستوران را به شما اطلاعیه بدیم.

برای انتخاب رنگ درست و مناسب و همینطور ترکیب رنگ ها باید علم کافی را داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین شکل محیط را طراحی کنیم. از هر رنگی باید به اندازه کافی استفاده کرد استفاده بیش از حد از یک رنگ از نظر طراحی درست نیست و شاید آن انرژی و حسی که ما میخواهیم در رستوران به مشتری انتقال دهیم را نتواند القا کند.

استفاده درست از رنگ ها برای دکوراسیون یک رستوارن باعث احساس آرامش در مشتری، حفظ مشتری، افزایش اشتها مشتری و … می شود و این موضوعات بسیار حائز اهمیت است. بهتر است کسانی که قصد راه اندازی یک رستوران را دارند و یا حتی شغل رستوران داری را برگزیدند به این نکات توجه نمایند.

رنگ ها دارای طیف ها و همینطور دسته بندی های گوناگونی هستند مثل رنگ های گرم، رنگ های خنثی، رنگ های سرد و … که باید در مکان درست مورد استفاده قرار گیرند و تاثیر گذار ترین حالت خود را داشته باشند. تنالیته رنگ های روشن و پاستیلی باید در مکان مناسب خود استفاده شوند و همچنین نتالیته رنگ های تیره، رنگ های گرم و زمینی در مکان مناسب و به اندازه کافی در دکوراسیون باید از آنها بهره مند شد.

آبی و بنفش:

رنگ آبی جزو یکی از پر طرفدار ترین رنگ هاست و نشانه آرامش، وفاداری و صلح است. طرفداران این رنگ معمولا برون گرا، صادق و پر از آرامش هستند.

رنگ آبی و بنفش بهتر است در رستوران ها استفاده نشود زیرا باعث از دست رفتن اشتها و احساس تشنگی در فرد می شود و این برای یک رستوران خوب نیست همچنین باعث می شود مشتری مدت زمان بیشتری را در رستوران بنشیند که این مورد برای رستوران های شلوغ و پر رفت و آمد و همچنین با فضای کم مناسب نیست.

معمولا مشاهده می شود در رستوران های چینی خیلی از این ترکیب رنگ استفاده می شود و این به علت حجم کم غذای آنها مانند سوشی و… است ولی در ایران این ترکیب رنگ برای رستوران اصلا مناسب نیست.

 

سبز و قهوه ای:

دوستداران رنگ سبز و قهوه ای معمولا شنوندگان خوبی هستند و التیام دهنده اند در نتیجه این دو رنگ که به رنگ های زمینی معروفند باعث ایجاد نشاط می شوند و آرامش بخش هستند و معمولا رنگ مورد علاقه دوستداران محیط زیست است و مظهر طبیعت است.

این حس آرامش و راحتی که این دو رنگ به مشتری منتقل می کنند معمولا خوشایند مشتری است و باعث می شود مشتری دوباره به رستوران مراجعه کند. این ترکیب رنگ معمولا برای رستوران هایی مناسب است که منوی وسیعی از غذا و پیش غذا و نوشیدنی دارند و مشتری به طور طولانی و با خیال راحت می نشیند، از فضا لذت می برد و سفارش های خود را از منو می دهد. در نتیجه این ترکیب رنگ برای رستوران های شلوغ و کسانی که دوست دارند مشتری سریعا بعد از خوردن غذا رستوران را ترک کند نیست.

زرد و نارنجی:

افرادی که رنگ زرد و نارنجی را دوست دارند معمولا سرحال و پر از ذوق و نشاط هستند و افرادی پر جنب و جوشند که معمولا ترجیح می دهند بیرون از خانه باشند و در محیط باز به سر ببرند.

دوستداران رنگ نارنجی و زرد بسیار اجتماعی هستند و این رنگ باعث افزایش سوخت ساز بدن می شود و متابولیسم بدن را بالا می برد.

یکی از بهترین ترکیب رنگ ها برای رستوران و فست فود نارنجی و زرد است زیرا افراد با اشتهای زیادی غذای خود را میل می کنند و معمولا از پر خوری زیاد احساس گناه نمی کنند. برای رستوران هایی که مشتری های زیادی دارند و نیاز دارند میز ها سریع تر خالی شود تا مشتری های جدید وارد رستوران شوند رنگ بسیار مناسبی است زیرا معمولا افراد در این محیط بعد از خوردن غذا سریعا محل را ترک می کنند و فضا برای مشتریان جدید خالی می شود.

قرمز:

رنگ قرمز نشانگر هیجان، عشق و افراط هست و افرادی که علاقه مند به رنگ قرمز هستند گاهی اوقات دچار پرخاشگری می شوند. رنگ سرخ نماد آتش است و دارای حس بزرگ طلبی و همچنین عدم کنترل است.

افراد علاقه مند به رنگ قرمز معمولا افرادی شجاع، توانمند، احساساتی، عجول و فعال هستند و این افراد هیچگاه نمی توانند یک انسان بی تفاوت باشند.

رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و همچنین باعث افزایش اشتها در افراد می شود. رنگ قرمز یک تحریک کننده عالی برای اشتهاست و سبب می شود افراد با اشتهای زیادی غذای خود را بخورند و سریعا محل را ترک کنند.

ولی اگر به دنبال رستورانی دنج و آرام هستید سعی کنید خیلی از رنگ قرمز استفاده نکنید و از این رنگ معمولا فضا را کوچکتر جلوه می دهد.

 

سفید:

رنگ سفید نماد صلح و آرامش است و نشانه خلوص و پاکیزگیست. رنگ سفید رنگی پر از آرامش است و معمولا در طراحی و دیزاین طرفداران زیادی دارد چون به راحتی با هر چیزی ست می شود.

رنگ سفید رنگی مناسب برای استفاده در دیزاین رستوران های کوچک است زیرا فضا را بزرگتر جلوه می دهد و احساس آرامش به مشتریان می دهد در نتیجه بهتر است در رستوران های خیلی شلوغ از این رنگ کمتر استفاده شود زیرا احساس آرامش در مشتری مترادف است با افزایش زمان ماندگاری مشتری در رستوران.

مشکی:

رنگ مشکی نماد قدرت است و نشانه سلطه جویی و اطاعت و فرمان برداریست. رنگ مشکی باعث افزایش جنب و جوش می شود و باعث ایجاد ذوق و ظرافت طبع می شود.

رنگ مشکی فضا را کوچکتر جلوه می دهد و بهتر است در فضای کوچک کمتر از این رنگ استفاده شود زیرا محیط را به فضایی تنگ و تاریک تبدیل می کند و این موضوع خوشایند نیست.

رنگ های تیره معمولا در کافه ها استفاده می شود زیرا فضا را عاشقانه جلوه می دهد ولی در استفاده از این رنگ تعادل را رعایت نمایید.

نظراتتون رو با ما به اشتراک بزارین

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

پرداخت در محل

7 روز ضمانت بازگشت وجه

ضمانت اصل بودن کالا

سورنکو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

هفت روز هفته ، ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم
شماره تماس : 09199320031 - 02156826310
آدرس ایمیل : info@sorenko.com

درباره ما

مجموعه صنعتی سورنکو از سال 1385 با در اختیار داشتن نیرویی کارامد و با تجربه و متخصص در زمینه طراحی ، تولید و بهینه نمودن تجهیزات و ماشین آلات آشپزخانه صنعتی و فست فود ، آغاز فعالیت نمود ، که اکنون مفتخر است . پیشرو در این صنعت میباشد و همراه با نو آوری تولید می نماید و تا کنون موفق به کسب چندین گواهی ثبت اختراع از سازمان مالکیت های صنعتی و سازمان پژوهش های علمی ایران شده است.
این مجموعه با توجه به بالا بردن سطح کیفیت محصولات ، ارتقای سطح پخت ، مکانیز نمودن سیستم طبخ و رقابت با محصولات خارجی ، شروع به خرید ماشین آلات پیشرفته و مدرن روز جهان کرده است و تحولی عظیم در کیفیت تولیدات ایجاد نموده که با توجه به قدم های موثری که برداشته با محصولات تولید شده شرکت های مطرح در دنیا رقابت نماید.
ما در این مجموعه مفتخریم که توانسته ایم محصولات تولیدی خود را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم

samandehi
تمامی حقوق این سایت برای شرکت سورنکو محفوظ می باشد

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping