طرزتهیه و روش پخت خورش فسنجان با مرغ و رب انار در منزل

روش پخت خورش فسنجان

طرزتهیه و روش پخت خورش فسنجان با مرغ کار بسیار آسانی است. من سعی دارم به صورت متفاوتی این را به شما در این پست آموزش دهم.

طرز تهیه و روش پخت خورش فسنجان با مرغ و رب انار در منزل

طرزتهیه و روش پخت خورش فسنجان با مرغ (یا اردک و گاهی گوشت قلقلی ) با گردو و رب انار پخته می شود و طعمی عالی پیدا می کند . شما میتوانید با انتخاب مقدار شکربه دلخواه طعم این خورشت خوشمزه را با ذائقه خود تغییر دهید .علاوه بر این برای ترش وخوش طعم شدن خورشت می توانید از یکی دو لیوان آب انارتازه در ان استفاده کنید . فسنجان شمالی معمولا خیلی ترش است ولی در بقیه نقاط ایران اغلب فسنجان را ملس درست می کنند . برای تهیه این خورشت زمانی را انتخاب کنید که عجله ندارید چون راز داشتن فسنجان عالی علاوه بر رعایت نکات این است که عجله نکنید و بگذارید خورشت  شما در هر مرحله خوب بپزد و جا بیافتد . در این دستور تهیه کامل ترفند روغن انداختن گردو و پختن یک خورشت فسنجان جا افتاده عالی را به صورت مرحله به مرحله خواهید دید .

طرز تهیه و روش پخت خورش فسنجان با مرغ و رب انار در منزل

طرز تهیه و روش پخت خورش فسنجان با مرغ مواد لازم:

گردو 400 گرم 

مرغ 4 تکه 

پیاز 1 عدد

رب انار 5 قاشق غذا خوری 

شکر 5 قاشق غذا خوری 

نمک ، فلفل ، زردچوبه به مقدار لازم  

طرز تهیه و روش پخت خورش فسنجان با مرغ

مرحله اول :

پیاز را خرد کنید و در مقدار کمی روغن (2 قاشق غذا خوری )تفت بدهید .1 قاشق چایخوری زردچوبه هم به آن اضافه کنید و هم بزنید .

مرحله دوم :

چند دقیقه روی شعله متوسط تفت بدهید تا پیاز نرم شود سپس گردوی آسیاب شده یا چرخ شده را اضافه کنید .

مرحله سوم :

بعد از سه چهار دقیقه تفت دادن گردو و پیاز ، رب انار را اضافه کنید و مجددا چند دقیقه تفت بدهید .

مرحله چهارم :

روی تکه های مرغ کمی نمک ، فلفل و زعفران دم کرده بمالید و انها را جداگانه کمی تفت بدهید تا دو طرف آنها کمی سرخ شود ( به جای این کار می توانید نیم ساعت مرغ ها را جداگانه در اب همراه با یک عدد پیاز کامل بپزد )بعد از پخت یا سرخ کردن ، مرغ ها را به مخلوط قبلی اضافه کنید

مرحله پنجم :

حال شش لیوان آب روی مواد بریزید . شعله را زیاد کنید تا آب جوش بیاید . سپس شعله را خیلی کم کنید درب قابلمه راببندید اجازه بدهید خورشت فسنجان طی سه چهار ساعت به خوبی جا بیافتد و روغن بیاندازد .جا افتاده را بکشید و همراه  با پلو و مخلفات دلخواه سرو کنید .نوش جان 

طرز تهیه و روش پخت خورش فسنجان با مرغ

1- حتما گردوها را با آب بسیار سرد مخلوط کنید تا به گردوها شوک وارد شده و روغن درون گردوها آزاد شود . آب را از همان ابتدای کار زیاد نریزید بلکه کم کم و در طی مراحل پخت اضافه کنید .

2-مقدار استفاده لز رب انار و شکر در فسنجان سلیقه ای می باشد و میتواند بنابر ذائقه تان از رب انار و شکر کمتر یا بیشتر استفاده کنید اگر رب انار شما خیلی ترش نیست می توانید شکر را حذف کنید ولی اگر دوست دارید خورشت شیرین تر باشد مقدار بیشتری شکر اضافه کنید .

3-فسنجان نیاز به روغن خاصی ندارد و روغنی که در انتهای پخت ایجاد می شود همان روغن گردوست .

4-در صورت تمایل می توانید به جای برگ بو از 1 قاشق چایخوری  دارچین در زمان قرار دادن مرغ در مایه فسنجان به خورش تان اضافه کنید .

5-می توانید به جای مرغ خورشت فسنجان با گوشت قلقلی تهیه کنید . در این صورت در انتهای پخت فسنجان تهیه کنید. در این صورت در انتهای پخت فسنجان و در زمان کشیدن در ظرف گوشت قلقلی را با خورش سرو کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

پرداخت در محل

7 روز ضمانت بازگشت وجه

ضمانت اصل بودن کالا

سورنکو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

هفت روز هفته ، ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم
شماره تماس : 09199320031 - 02156826310
آدرس ایمیل : info@sorenko.com

درباره ما

مجموعه صنعتی سورنکو از سال 1385 با در اختیار داشتن نیرویی کارامد و با تجربه و متخصص در زمینه طراحی ، تولید و بهینه نمودن تجهیزات و ماشین آلات آشپزخانه صنعتی و فست فود ، آغاز فعالیت نمود ، که اکنون مفتخر است . پیشرو در این صنعت میباشد و همراه با نو آوری تولید می نماید و تا کنون موفق به کسب چندین گواهی ثبت اختراع از سازمان مالکیت های صنعتی و سازمان پژوهش های علمی ایران شده است.
این مجموعه با توجه به بالا بردن سطح کیفیت محصولات ، ارتقای سطح پخت ، مکانیز نمودن سیستم طبخ و رقابت با محصولات خارجی ، شروع به خرید ماشین آلات پیشرفته و مدرن روز جهان کرده است و تحولی عظیم در کیفیت تولیدات ایجاد نموده که با توجه به قدم های موثری که برداشته با محصولات تولید شده شرکت های مطرح در دنیا رقابت نماید.
ما در این مجموعه مفتخریم که توانسته ایم محصولات تولیدی خود را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم

samandehi
تمامی حقوق این سایت برای شرکت سورنکو محفوظ می باشد

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping