فسنجون

طرز تهیه فسنجون

زمان آماده سازی : 30 دقیقه

زمان پخت : 240 دقیقه

مناسب برای : 4 نفر

 

مواد لازم

 

 

گردو 400 گرم
مرغ 4 تکه
پیاز 1 عدد
رب انار 5 قاشق غذا خوری
شکر در صورت نیاز 3 قاشق غذاخوری
نمک،فلفل،زرد چوبه به مقدار لازم
روغن 2 قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده به مقدار دلخواه

 

به جرات یکی از قدیمی ترین،اصیل ترین، خوشمزه ترین خورشت های ایرانی میشه خورشت فسنجون رو نام برد.به طور کلی طرز تهیه خورشت فسنجون سلیقه ای (شیرین،ترش و ملس) و از گوشت مرغ،اردک و یا گوشت چرخکرده قلقلی میتوان استفاده کرد.دقت داشته باشید این غذا به شدت نیاز به صبر و حوصله داره چون هر چی بیشتر حوصله به خرج بدین خورشت جا افتاده تر و خوشمزه تری میتونین داشته باشین با سورنکو همراه باشین تا بریم سراغ طرز تهیه این خورشت در اخر حتما نظر بدین به ما و مارو دلگرم کنین:)

مرحله اول:

تفت دادن پیاز

پیاز را خرد کنید و در تابه با مقدار خیلی کمی روغن (2 قاشق غذا خوری) با حرارت ملایم تفتش بدین . حالا نوبت اضافه کردن زردچوبس ،1 قاشق غذا خوری هم زردچوبه بهش اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم:

پیاز هارو تا زمانی که کمی نرم شن اجازه بدین تفت بخوره، بعدش میتونین گردویی که از قبل چرخ یا آسیاب کردین رو بهش اضافه کنید.

مرحله سوم:

پیاز و گردو

بعد از اینکه کمی (4-5 دقیقه) گردو هارو با پیاز تفت دادین ، رب انار رو اضافه کنید باز اجازه بدین تفت بخوره.

مرحله چهارم:

تفت دادن مرغ

روی تکه های خرد شده مرغ کمی نمک ، فلفل و نمک زده و در ظرف جداگانه ای مرغ هارو دو طرف تفت بدین تا مفداری سرخ شن.حالا مرغ هارو به ترکیب پیاز و گردومون اضافه میکنیم .

مرحله پنجم:

حالا نوبت اضافه کردن 5 تا 6 لیوان آب به قابلمه هستش ، پیشنهاد میشه زیر شعله رو زیاد کنید تا زمانی که آب به جوش بیاد . بعدش میتونین زیرشو کم کنین و به مدت 3-4 ساعت اجازه بدین خورشت جا بیفته و روغنش مشخص شه.

نوش جان راستی نظر یادتون نره 🙂

 

نکته طرز تهیه فسنجون

1.در حال اضافه کردن آب به گردو ها حتما آب سرد رو به تدریج اضافه کنید تا روغن گردو ها در بیان

2.مقدار استفاده رب انار و شکر کاملا به ذائقه خودتون بر میگرده و بنا به سلیقتون شیرین ، ترش یا ملس کم و زیاد میتونید بکنید مقدارشو

3.میتونید بجای تفت و سرخ کردن مرغ،نیم ساعت قبل از اماده کردن مواد مرغ رو به همراه یه پیاز داخل آب قرار بدین تا بپزه بعد اضافه کنید.

4.اگر مرغ شما پخته بود ولی آب خورشتتون هنوز رقیق نشده بود مرغ رو از خورشت جدا کنید تا خورشتتون جا بیفته بعد بهش اضافه کنید.

2 comments

    بالاخره ی دستور درست و حسابی دیدیم؛ نمیدونم اینایی که میذارن یک قاشق رب انار واسه دستور پخت چهار نفر واقعا تا حالا فسنجون پختن؟
    عالی بود👌

      ممنون از لطف و نگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

پرداخت در محل

7 روز ضمانت بازگشت وجه

ضمانت اصل بودن کالا

سورنکو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

هفت روز هفته ، ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم
شماره تماس : 09199320031 - 02156826310
آدرس ایمیل : info@sorenko.com

درباره ما

مجموعه صنعتی سورنکو از سال 1385 با در اختیار داشتن نیرویی کارامد و با تجربه و متخصص در زمینه طراحی ، تولید و بهینه نمودن تجهیزات و ماشین آلات آشپزخانه صنعتی و فست فود ، آغاز فعالیت نمود ، که اکنون مفتخر است . پیشرو در این صنعت میباشد و همراه با نو آوری تولید می نماید و تا کنون موفق به کسب چندین گواهی ثبت اختراع از سازمان مالکیت های صنعتی و سازمان پژوهش های علمی ایران شده است.
این مجموعه با توجه به بالا بردن سطح کیفیت محصولات ، ارتقای سطح پخت ، مکانیز نمودن سیستم طبخ و رقابت با محصولات خارجی ، شروع به خرید ماشین آلات پیشرفته و مدرن روز جهان کرده است و تحولی عظیم در کیفیت تولیدات ایجاد نموده که با توجه به قدم های موثری که برداشته با محصولات تولید شده شرکت های مطرح در دنیا رقابت نماید.
ما در این مجموعه مفتخریم که توانسته ایم محصولات تولیدی خود را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم

samandehi
تمامی حقوق این سایت برای شرکت سورنکو محفوظ می باشد

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping