آشپزی فلافل

طرز تهیه فلافل خانگی و خوشمزه

طرز تهیه فلافل خانگی و خوشمزه یکی از جمله غذاهای نانی است که اصلیت آن به لبنان برمی گردد طرز تهیه فلافل متفاوت است البته چند نوع فلافل وجود دارد که اصلی ترین آن نوعی است که با نخود تهیه می شود اما فلافل ماش ، عدس ، بادمجان ، سیب زمینی نیز وجود دارد .

مواد لازم طرز تهیه فلافل خانگی و خوشمزه

نخود 300 گرم

پیاز 1 عدد

جعفری نصف استکان

سیر 3 حبه

آرد نخودچی  2 قاشق غذا خوری

فلفل سیاه 1 قاشق چای خوری

زیره سبز 1 قاشق چای خوری

تخم گیشنیز 1 قاشق چای خوری

تخم مرغ 1 عدد (در صورت تمایل)

نمک به میزان لازم

فلافل

طرز تهیه فلافل خانگی و خوشمزه

برای تهیه فلافل نخود را باید خیس کنیم . خیس خوردن نخود کمی طول می کشد ولی اگر به نخود در حال خیس خوردن مقداری نمک اضافه کنیم زمان خیس خوردن نخود نصف می شود و در عرض دو سه ساعت نخود آب را به خودش جذب می کند.برای همه حبوبات می شود از این روش استفاده کرد .این راه حل برای مواقعی است که عجله داریم و از قبل فکرش را نکردیم .راحت ترین راه برای طرز تهیه فلافل این استا که بعد از خیس خوردن نخود ، آن را به همراه پیاز و سیر و ادویه و جعفری داخل میکسر یا همان مخلوط کن بریزیم.

طرز تهیه فلافل خانگی و خوشمزه و نکات مهم

راحتترین راه برای طرز تهیه فلافل این است که همه موارد را با هم داخل میکسر بریزیم .ولی اگر میکسر در دسترستان نبود می توانید نخود را چرخ کنید و به همراه سیر و پیاز رنده شده و جعفری خرد شده ورز دهید .برای میکس هم لازم نیست خیلی مواد را له کنیم بعد از اینکه میکس کردید ، آرد را اضافه می کنیم .تخم مرغ را هم به مواد اضافه کنیم.تخم مرغ را هم به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم .بعد هم به شکل توپ در می آوریم و در روغن سرخ می کنیم .

آشپزی

طرز تهیه فلافل خانگی و خوشمزه و دستور پخت این غذا

باید فلافل ها را در روغن زیاد سرخ کنیم .

1-برای طرز تهیه فلافل نخود به خاطر آن که  نفاخی نخود گرفته شود ، بهتر است که آن را چند روز قبل خیس کنید و هر بار آب آن را دور بریزید .حتی می توانید آن را چند بار بجوشانید و آبش را خالی کنیدو سپس نخودها را چرخ کنید .به این ترتیب کمتر باعث نفخ می شوند .

2-ادویه هایی که در مواد لازم فلافل گفته شد ادویه های اصلی برای طرز تهیه فلافل هستند و پیشنهاد این است که حتما از همه ادویه ها برای تهیه فلافل استفاده کنید 3-بهترین ادویه برای پخت فلافل زیره است البته فرقی نمی کند که شما زیره سیاه اضافه می کنید یا سبز .افزودن زیره به فلافل به هضم بهتر آن کمک خواهد کرد . می توانید به مایه فلافل کمی هم نعناع خشک اضافه کنید به این ترتیب فلافل عطر بهتری پیدا خواهد کرد .

4-هنگام تهیه فلافل دقت کنید که نخود ها را زیادچرخ نکنید تا له نشوند زیرا در این صورت مایه فلافل وا می رود.

 

1 comment

دیدگاهتان را بنویسید

پرداخت در محل

7 روز ضمانت بازگشت وجه

ضمانت اصل بودن کالا

سورنکو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

هفت روز هفته ، ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم
شماره تماس : 09199320031 - 02156826310
آدرس ایمیل : info@sorenko.com

درباره ما

مجموعه صنعتی سورنکو از سال 1385 با در اختیار داشتن نیرویی کارامد و با تجربه و متخصص در زمینه طراحی ، تولید و بهینه نمودن تجهیزات و ماشین آلات آشپزخانه صنعتی و فست فود ، آغاز فعالیت نمود ، که اکنون مفتخر است . پیشرو در این صنعت میباشد و همراه با نو آوری تولید می نماید و تا کنون موفق به کسب چندین گواهی ثبت اختراع از سازمان مالکیت های صنعتی و سازمان پژوهش های علمی ایران شده است.
این مجموعه با توجه به بالا بردن سطح کیفیت محصولات ، ارتقای سطح پخت ، مکانیز نمودن سیستم طبخ و رقابت با محصولات خارجی ، شروع به خرید ماشین آلات پیشرفته و مدرن روز جهان کرده است و تحولی عظیم در کیفیت تولیدات ایجاد نموده که با توجه به قدم های موثری که برداشته با محصولات تولید شده شرکت های مطرح در دنیا رقابت نماید.
ما در این مجموعه مفتخریم که توانسته ایم محصولات تولیدی خود را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم

samandehi
تمامی حقوق این سایت برای شرکت سورنکو محفوظ می باشد

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping