chenge

طرز تهیه کباب چنجه ماستی

طرز تهیه کباب چنجه ماستی

کباب چنجه نام آشنایی است که کمتر ایرانی پیدا میشه امتحانش نکرده باشه ویا حتی اسمشو نشنیده باشه .چنجه نوعی کباب هست که در عین دستور پخت ساده و آسان بسیار خوشمزه و لذیذ میباشد.

کباب چنجه ماستی هم نوعی چنجه هست که در دسته ی کباب ها جا میگیره ، ترکیبات چنجه ماستی همونطور که از اسمش پیداس ماست ، ادویه های معطر و آبلیمو میباشد.

چنجه ماستی رو میتونید توی مجالس و مناسبتا از جمله دور همی های خانوداگی ، جشن ها ، عروسی ها و یا حتی در طبیعت به راحتی تهیه و درست کنید .ما امروز قصد داریم در سورنکو آموزش این غذای خوشمزه رو تقدیمتون کنیم.

مواد لازم:

 

گوشت فیله گوسفند یا گوساله

1 کیلوگرم

ماست

250 گرم

پیاز

2 عدد

فلفل دلمه ای

1 عدد

لیمو ترش

2 عدد

دنبه

به میزان لازم

نمک و فلفل

 به میزان لازم

طرز تهیه کباب چنجه ماستی:

گام اول : گوشت گوساله یا گوسفندی رو بشورین ، بعد به قطعات مربعی کوچک برش داده ، اگر ضخامت گوشت رو خواستین کم کنین با بیفتک یا پشت کارد میتونید روی گوشتتون بکوبین تا به ضخامت قابل قبولی برسه .

گام دوم: فلفل دلمه ای رو بشورین و به قطعات بزرگ خرد کنیدش ، پیاز هارو شسته و با استفاده از رنده نمره ریز استفاده کنید تا علاوه بر ریز شدن آب پیاز هم در بیاد،سپس فلفل و  پیاز رو به همراه آبش در ظرفی بزرگ بریزین.

گام سوم: ماست،لیمو،نمک،فلفل و ادویه های مورد نیازتون رو هم به ظرف اضافه کنید ، سپس گوشت رو بهش اضافه کنید و خوب با مواد ورز بدین تا گوشتتون طعم دار شه .

گام چهارم: روی ظرف رو با سلفون بپوشونین و اجازه بدین 12 ساعت تا یک روز در یخچال استراحت کنه گوشتتون تا خوب مزه دار شه.

گام پنجم: مواد رو از یخچال بیرون بیارید و به سیخ بکشین و برای طعم بهتر کبابتون پیشنهاد میشه از آتیش ذغال استفاده کنید ، میتونید برای چرب شدن گوشت یک در میان از تیکه های دنبه روی سیخ استفاده کنین.

نکات:

  • اگر این غذارو روی ذغال تهیه میکنید بیش از حد باد نزنید و اجازه بدین با حرارت ملایم کباب شه 

  • درصورت تمایل میتونین از کیوی برای مزه دار کردن گوشت هم استفاده کنین ، کیوی علاوه بر مزه دار کردن بافت گوشت رو هم بخاطر خاصیت اسیدیش نرم تر میکنه.

  • در صورت نیاز میتونین بعد از کباب شدن چنجتون روغن زیتون و یا کره هم بهش اضافه کنین 

  • حتما در برش گوشت ها دقت لازم رو انجام بدین تا هم اندازه باشن (هم اندازه بودن قطعات گوشت باعث پخت یکنواخت گوشت میشه )

 

 

نوش جاااااااااااااان ♥

 

از طرز تهیه خورشت بامیه هم بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

پرداخت در محل

7 روز ضمانت بازگشت وجه

ضمانت اصل بودن کالا

سورنکو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

هفت روز هفته ، ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم
شماره تماس : 09199320031 - 02156826310
آدرس ایمیل : info@sorenko.com

درباره ما

مجموعه صنعتی سورنکو از سال 1385 با در اختیار داشتن نیرویی کارامد و با تجربه و متخصص در زمینه طراحی ، تولید و بهینه نمودن تجهیزات و ماشین آلات آشپزخانه صنعتی و فست فود ، آغاز فعالیت نمود ، که اکنون مفتخر است . پیشرو در این صنعت میباشد و همراه با نو آوری تولید می نماید و تا کنون موفق به کسب چندین گواهی ثبت اختراع از سازمان مالکیت های صنعتی و سازمان پژوهش های علمی ایران شده است.
این مجموعه با توجه به بالا بردن سطح کیفیت محصولات ، ارتقای سطح پخت ، مکانیز نمودن سیستم طبخ و رقابت با محصولات خارجی ، شروع به خرید ماشین آلات پیشرفته و مدرن روز جهان کرده است و تحولی عظیم در کیفیت تولیدات ایجاد نموده که با توجه به قدم های موثری که برداشته با محصولات تولید شده شرکت های مطرح در دنیا رقابت نماید.
ما در این مجموعه مفتخریم که توانسته ایم محصولات تولیدی خود را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم

samandehi
تمامی حقوق این سایت برای شرکت سورنکو محفوظ می باشد

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping