طرز تهیه خورشت قیمه

طرز تهیه خورشت قیمه خانگی

قیمه یکی از غذا های معروف و اصیل ایرانی هست که از کوچک تا بزرگ به این غذا علاقه مند هستند، قیمه در انواع محتلفی طبخ میشه در شهر های عزیز ایرانمون، که میتوان به قیمه سیب زمینی ، قیمه مرغ و قیمه بادمجان اشاره کرد.
قیمه در بین مردم ایران محبوبیت خاصی داره و در مراسمات نذری بیشتر طبخ میشه.

مواد لازم:

لپه  ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط  ۲ عدد
لیمو عمانی ۴ عدد
روغن مایع  به میزان لازم
سیب زمینی درشت  ۲ عدد
گوشت خورشتی  ۴۰۰ گرم
زعفران دم کرده  ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی  ۳ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه  به میزان لازم

 

 

طرز تهیه قیمه سیب زمینی

 

طرز تهیه:

خب برای شروع باید از قبل ( حدود 2 ساعت ) لپه هارو بزارین خیس بخوره تو ظرفی جداگانه ، به فاصله هر نیم ساعت هم آبش رو عوض کنید.

پیاز هارو خرد کرده  ، مقداری روغن در قابلمه ای ریخته سپس کمی صبر کنید تا روغن داغ شه ، پیاز هارو به قابلمه اضافه کنید.

پیاز هارو تفت بدین تا کمی نرم شه سپس به میزان لازم زردچوبه بهش اضافه کنید و دوباره تفت بدین تا رنگ پیاز و زرد چوبه یدست شه کاملا ، سپس گوشت های از قبل خرد شده رو به قابلمه اضافه کنید و کمی تفتش بدین همراه پیاز.

حالا نوبت اضافه کردن لپه ها به گوشت و پیاز هست ، دوباره کمی تفت بدین تا گوشت و لپه ها سرخ شن و رنگ گوشت تغییر کنه.

در همین حین رب رو به موادتون اضافه کنید ، تفت بدین به همراه مواد تا سرخ شه ( باعث میشه بوی خامی رب گرفته شه و رنگ بهتری به خورشت بده)

پس ازینکه ربتون سرخ شد حدود 1.5 لیتر آب جوش به قابلمه اضافه کنید و شعله گاز رو جوری تنظیم کنید رو حرارت ملایم گوشت و لپه کاملا بپزن .

لیمو عمانی هارو به خورشت اضافه کتید و زیر خورشت رو کم کنید با حرارت ملایم بپزه تا کم کم  جا بیفته خورشتمون ، حالا نوبت به اضافه کردن زعفرون دم کرده به خورشت میرسه.

سیب زمینی هارو تو مرحله آخر به صورت خلال های ریز خرد کنید و سرخشون کنید ، خورشت رو کمی مزه کنید تا زمانی که از پختش کاملا اطمینان پیدا کنید و سیب زمینی رو به عنوان تزیین روی خورشت استفاده کنید.

نکته ها:

*لیمو عمانی هارو با چنگال سوراخ کنید و در لیوان آب  به مدت یک ساعت بزارینش تا با این روش تلخیه لیمو عمانی ها گرفته شه و خورشت رو بدمزه و تلخ نکنه.

*در صورت تمایل میتونید در  آخر یک عدد چوب دارچین به خورشت اضافه کنید تا عطر و بوی خورشت های نذری رو بگیره.

*  میتونید بجای سیب زمینی از بادمجون برای سرو استفاده کنید .

*   گرفتن رنگ و بوی بهتر خورشت به میزان رب و زعفران استفاده شده بستگی داره و ازین نکته هم غافل نشین هر چقد رب رو در ابتدا بیشتر تفت بدین توی طعمو رنگ غذا تاثیر بیشتری داره.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

پرداخت در محل

7 روز ضمانت بازگشت وجه

ضمانت اصل بودن کالا

سورنکو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

هفت روز هفته ، ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم
شماره تماس : 09199320031 - 02156826310
آدرس ایمیل : info@sorenko.com

درباره ما

مجموعه صنعتی سورنکو از سال 1385 با در اختیار داشتن نیرویی کارامد و با تجربه و متخصص در زمینه طراحی ، تولید و بهینه نمودن تجهیزات و ماشین آلات آشپزخانه صنعتی و فست فود ، آغاز فعالیت نمود ، که اکنون مفتخر است . پیشرو در این صنعت میباشد و همراه با نو آوری تولید می نماید و تا کنون موفق به کسب چندین گواهی ثبت اختراع از سازمان مالکیت های صنعتی و سازمان پژوهش های علمی ایران شده است.
این مجموعه با توجه به بالا بردن سطح کیفیت محصولات ، ارتقای سطح پخت ، مکانیز نمودن سیستم طبخ و رقابت با محصولات خارجی ، شروع به خرید ماشین آلات پیشرفته و مدرن روز جهان کرده است و تحولی عظیم در کیفیت تولیدات ایجاد نموده که با توجه به قدم های موثری که برداشته با محصولات تولید شده شرکت های مطرح در دنیا رقابت نماید.
ما در این مجموعه مفتخریم که توانسته ایم محصولات تولیدی خود را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم

samandehi
تمامی حقوق این سایت برای شرکت سورنکو محفوظ می باشد

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping